Een presentatie voor ondernemers

Hoe presenteer je jezelf of jouw bedrijf op Instagram? Een boeiend onderwerp voor een gesprek, vind ik zelf. En op een zonnige morgen in juni vonden gelukkig samen met mij een zaal vol ondernemers dit ook. Bij Lokaal 7 verzamelde zich een groep ondernemers uit tal van verschillende branches om mijn presentatie bij te wonen.

En nog best een lange presentatie. Gelukkig werd er veel ingebroken in mijn verhaal en kreeg ik tientallen vragen. “Maar waarom Instagram als ik ook op Facebook zit?”, “Je moet me echt meer uitleggen over die Stories.”, “Ok, maar hoeveel tijd ben ik dan kwijt aan dat Instagrammen?” Terechte vragen! Want als ondernemer heb je vaak al te weinig tijd voor het werk en je administratie. En om dan ook nog eens met zo’n foto-appje aan de slag te moeten…

Vandaag voelde ik me dus geroepen om eens wat mythes rondom Instagram te ontkrachten en tips te geven hoe je relatief snel en makkelijk nieuwe klanten kunt bereiken en de band met bestaande klanten kunt versterken. En ja, dan is het voor ondernemers toch écht wel een buitengewoon interessant kanaal. Want iedere ondernemer kan zichzelf prima presenteren op Instagram, het maakt niet uit in welke branche je werkzaam bent.


Volgens mij heb ik een groot deel van de aanwezigen bij Lokaal 7 daar wel van weten te overtuigen vandaag, en hoor (en zie) ik de één na de ander al actief tips toepassen. En daar doe ik het voor!

Presenteer je bedrijf (en jezelf) op Instagram

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *